ابزار مترجم
فادزه هاشمی کیست؟ 1 - اندیشه نو
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 فادزه هاشمی کیست؟ 1 - اندیشه نو

فادزه هاشمی کیست؟ 1

پنج شنبه 88 دی 10 ساعت 12:48 صبح

سلام دوستان

فائزه هاشمی کیست؟

ما بریتانیایی‌ها جز با فتنه‌انگیزی و ایجاد نزاع در تمام دنیا نمی‌توانیم زندگی آسوده و مرفهی داشته باشیم ( جاسوس انگلیس مسترهمفر)

جاسوس موساد: فائزه هاشمی اسطوره زنان ایران است علیرضا نوری زاده ضدانقلاب فراری گفت: نقش فائزه هاشمی در جریان سبز قابل ستایش است ،‌زیرا وی امروز اسطوره زنان ایران شده است

فائزه هاشمی رفسنجانی متولد 1341 دومین دختر علی اکبر هاشمی رفسنجانی است. از بین دختران هاشمی، فائزه تنها دختری است که وارد سیاست شد و نماینده‌ دوم تهران در مجلس پنجم بود. شرکت او در انتخابات مجلس ششم با شکست سختی همراه بود که به طورموقت باعث کناره‌گیری او از سیاست شد

او در سال ???? شمسی اولین روزنامه? مربوط به زنان یعنی روزنامه زن را منتشر کرد و مدیر مسئول آن بود.]

تحرکات فائزه هاشمی پس از انتخابات ریاست جمهوری و حضور پررنگ او پس از انتخابات، ریشه در نحوه ورود و تحرکاتش در همین انتخابات دارد چرا که او پس از سال‌ها سکوت این بار با تمام توان و انرژی و تمام قد برای حمایت از موسوی به میدان آمده بود. وی بعد از آن که در انتخابات مجلس ششم از سوی یاران امروزش و به دلیل گره خوردن نامش با اکبر هاشمی رفسنجانی از پارلمان رانده شد. او در اولین مصاحبه‌ای که بعد از سال‌ها با هفته‌نامه «شهروند امروز» انجام داد، اعلام کرد که «هنوز هم اهل جنگیدن» است و با چنین رویکردی بود که پرونده سیاسی خود را در انتخابات دهم باز کرد.

 

بی‌اعتمادی به مردم

بی‌اعتمادی به مردم اولین اصلی بود که فائزه از آخرین شکست خود در مجلس ششم با خود آورد، وی می‌گوید: «وقتی مردم می‌روند به کسانی رأی می‌دهند که عوامفریبند و شعارهای توخالی می‌دهند، طبیعی است که من هم اعتمادم به آنها را از دست بدهم.» شاید همین بی‌اعتمادی به مردم بود که پذیرش نتیجه انتخابات دهم ریاست جمهوری را نیز برای او دشوار می‌نمود.

فائزه هاشمی از همان ابتدا با وجود مخالفت پیشینش با کاندیداتوری موسوی، به حمایت از او برخاست و پروژه «نه به احمدی نژاد» را در قالب فعالیت در ستاد موسوی در پیش گرفت. ساماندهی دختران فیروزه‌ای شاید نقطه عطف فعالیت‌های تبلیغاتی فائزه برای ستاد موسوی بود که ظهور و بروز بسیاری یافت. اوقبل از انتخابات، درچهارم اسفندماه سال 87 در مصاحبه با پایگاه اینترنتی الشروق الجزایر، خواستار اختیاری شدن حجاب در ایران شده و گفته بود: «به عقیده من حجاب همچنان که در کشورهای اسلامی معمول است، باید در ایران هم اختیاری باشد نه اجباری

او در عین حال در یک برنامه صبحگاهی شبکه دوم سیما گفت: «متأسفانه بعد از انقلاب ما یک سری رفتارها برای خانم‌ها ارزش شد، رنگ مشکی ارزش شد، چادر مشکی، مانتو مشکی، مقنعه مشکی، روسری مشکی و رنگ‌های تیره و مرده ارزش شد. این ارزش‌ها خوب نبود.» .

فائزه هاشمی در دیدار با دختران فیروزه‌ای در اواخر اردیبهشت 88، آنها را تشویق به مبارزه کرد و گفت که سیاست‌های کنونی به دنبال خانه‌نشین کردن زنان است.

سفارش 200 هزار مانتوی سبز برای «دختران فیروزه‌ای» هزینه‌ای میلیاردی بر دست فائزه گذاشت.                                                                     

فائزه هاشمی رفسنجانی که در جمع دختران فیروزه‌ای و در حضور خاتمی و زهرا رهنورد نمی‌دانست پیروزی را چگونه فریاد بزند، دوران اصلاحات را تداوم دوران سازندگی دانسته و در توصیف دورانی کنونی گفت: «در شرایطی به سر می‌بریم که نکبت، خفت و خواری نصیب ملت ایران شده است.»

روزهای منتهی به 22 خرداد این گونه سپری می‌شد و از آنجا که نتیجه انتخابات برای فائزه هاشمی و نزدیکانش قابل تصور بود و چنان که مادر فائزه (عفت)‌ در روز انتخابات وعده داده بود که عده ای از مردم در صورتی که موسوی رأی نیاورد،‌به خیابان‌ها می‌ریزند، چنین شد و فائزه به همراه دیگر نزدیکانش از همان ابتدا در شکل‌گیری و تداوم تجمع‌ها نقش‌آفرینی کرد. او روز سه‌شنبه یعنی چهار روز پس از انتخابات، در تجمعی روبه‌روی جام جم حرف‌هایی زد که دیگر نمی‌شد در پس آنها هیچ تفکر و استراتژی را تصور کرد. او مدعی شد که تمامی ناظران را هنگام شمارش و تجمع آرا بیرون کردند و صندوق‌ها از قبل پر از رأی به احمدی‌نژاد بود!

او به قدری عصبانی بود که هتاکی‌هایش از دایره رهبری و احمدی‌نژاد خارج شده و چشم انتقام به سوی خاتمی هم تیز کرد و گفت: «خاتمی اگر می‌موند، چکار می‌تونست بکنه؟ دوره قبل مگه چه کار کرد؟ من عامل اصلی همه این دیکتاتوری‌ها رو خاتمی می‌دونم و...» او در عین حال از مردم خواست به تجمعات و اعتراضات ادامه دهند!؟


نوشته شده توسط : سروش

نظرات ديگران [ نظر]