ابزار مترجم
آیا آمریکا خوب است ؟ - اندیشه نو
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 آیا آمریکا خوب است ؟ - اندیشه نو

آیا آمریکا خوب است ؟

سه شنبه 88 مرداد 6 ساعت 6:32 عصر

سلام دوست عزیز
نیای مادی که ما در آن زندگی می کنیم دنیای مادی ونسبی است. به عبارت دیگرجهان مادی جهان نسبیت است و به همین دلیل است که تمی توان بطور مطلق قضاوت درباره خومب وبد بودن پدیده های مادی نمود. یکی از تمودهای جهان مادی دولت ها هستند . بطورمطلق نمی توان حکومتی را ممدوح یا مذموم دانست. بلکه هرحکومتی دارای ویژگی های مثبت یا منفی می باشند. یکی از این حکومتها و دولتها،دولت آمریکا است .حال سئوال اساسی این است که آیا دولت آمریکا خوب است یا بد؟                                                                                                                               اگر خوب است برای چه کسانی خوب است و اگر بد است برای چه کسانی بد است؟
اگر از دیدمردم آمریکا به دولت آمریکا بنگریم می بینیم که دولت آمریکا آنقدر که مردم سایر نقاط جهان مخصوصا کشور  های جهان سوم می گویند بد نیست. زیرا برای تامین منافع مردم خود متحمل زحمت های زیادی شده است و به سایر نقاط جهان وارد شده است . برای اینکه مردم کشودش بهتر بنوانند زندگی کنند. ثروت و منابع طبیعی و اقتصادی سایر نقاط دنیا را تصاحب کرده و به کشور خود روانه کرده است. البه اگر صاحبان اصلی این ثروت ها کهئهمان ملت ها دیگر جهان می باشند از خود مقاومتی نشان داده باشند حتما سرکوب شده و یا حتی کشورشان نیز اشغال شده است.
پس با توضیح فوق مشخص شده که دولت آمریکا برای تامین منافع ملی خود که کارخوبی هم از نظر مردم خود است کشورهای دیگر را  مورد تهدید تعرض و حتی اشغال هم می کند و در این راه هر کس که مقاومتی از خود نشان دهد یا باعث بیداری مردم خود شده وآنها را نسبت به منافعشان هوشیار کند دستگیر   - زندانی و از بین می برد حتی اگر قرار شد از سلاح اتمی هم استفاده می کند. البته بدیهی است کسانی که در کشـــور های هدف آمریکا موافق اهداف او باشند افرادی آزادی خوایخواه دمرات دگراندیش روشنفکر و ...... بوده اند.چرا که برای رسیدن آمریکا به اهدافش نه تنها مخالفتی نمی کنند بلکه ممکن است همکاری هم بکنند. این افراد ممکن دارای تحصیلات عالی باشند و یا حتی فاقد تحصیلات عالی باشند ولی شامل قوائد ارزشی آمریکا می شوند.
اما اگر کسانی باشند که به یغما بردن ثروتها  منابع ومنافع  کشورشان توسط آمریکا و یا دیگر کشور ها استعمارگرغربی و شرقی مخالف باشند. آن وقت بدترین برچسب ها و تهمت ها و انکها از قبیل (فاشیست دیکتاتور خوشونت طلب  تروریست  متحجر  واپسگرا بنیادگرا قرون وسطانی و....) به آنها زده می شوند . و ابتدا بایکوت و اگر نشد سرکوب می شوند. حال خواه طرفدار این طرز فکر یک یا چند نفر باشند و یا حتی یک ملت و دولت  از نظر دولتهای استعمارگر فرقی نمی کنند. چنین افرادی تهدید توقیف سرکوب وکشته شوند یا زندان های داخلی  در کشور خودشان توسط دولتهای وابسته و دست نشانده (مانند قبل از انقلاب کشور خودمان یا مصر اوردن عربستان و.. در زمان حاضر)یا توسط ارتش متجاوز کشور های استعماری .
 بنابر آنچه گفته شد دولت آمریکا خوب است ولی برای ملت خود. البته دولت  آمریکا بسیار بد است ولی برای کشور های که جزوه گروه هدف آمریکا هستند .
پس چاره چیست باید همانند بره باشیم و منتظر گرگ ها بود تا بیایند و ما را بدرند یا بایستی به فکر دفاع در برابر گرگان بود و چاره ای اندیشید و از مشکلات این نبارزه نهراسید . چه خوب است که نه گرگ صفت باشیم و بخواهیم بدریم مظلومان را ونه بره صفت باشیم که گرگان قصدمان کنند.

 


نوشته شده توسط : سروش

نظرات ديگران [ نظر]