ابزار مترجم
دروغگو گیست؟ - اندیشه نو
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 دروغگو گیست؟ - اندیشه نو

دروغگو گیست؟

سه شنبه 88 مرداد 20 ساعت 12:40 صبح

دروغگو گیست ؟
درزمان که ما زندگی می کنیم چه بخواهیم وچه نخواهیم درمعرض تبلیغات فراوانی قرارمی گیریم ،این تبلیغات از رسانه های گروهی فراوانی مانند رادیو،تلوزیون،رزنامه،شبکه های ماهواره ای ،اینترنت ( سایت ها خبری وبلاکها) ،موبایل و... ما را احاطه کرده است.گاهی شدت تبیلغات به حدی است که قدرت تفکررا از مخاطب سلب می کنند و همان مطلبی را می خواهد به ما القاء می کنند. اصلا تمام این وسایل ارتباط جمعی به همین منظورطراحی شده اند. اگرنگاهی به تعریف تبلیغات داشته باشیم متوجه این موضوع خواهیم شد. درفرهنگ وبستر تبلیغات را چنین تعریف می کند. ((ارائه منظم وهدفمند اخبارواطلاعات به منظور تاثیرگذاری روی ذهن مخاطب)). بنابراین تمام رسانه های خبری جهان تلاش دارند تا از طریق تبلیغات گوناگگون،اعم ازتبلیغات بازرگانی،اجتماعی،سیاسی ،فرهنگی ،هنری و... ذهن وفکر مخاطبان خود را تحت کنترل درآورده و آنها را در راستای اهدف خود هدایت نمایند. تقریبا بیشتر مردم ومخاطبین تحت تاثیر این گونه تبلیغات قرارمی گیرند. به همی خاطر است که روزانه  هزینه های هنگفتی درسراسرجهان صرف تبلیغات می شود،والبته صدها برابر هزینه های صرف شده ،سود برداشت می کنند. به همین دلیل است که امروزه جنگ های رسانه ای شدت و قوت بیشتری گرفته است تا جنگ های نظامی. درجهان کنونی بوسیله جنگ های رسانه ای حتی می توان حکومت ها را سرنگون وقدرتها جدید مورد دلخواه را برسرکار آورد. هنر تبلیغات وجنگ روانی در این است که قدرت تفکر،تدبروتعمقل درمسائل را ازافراد می گیرد وآنها را ناخواسته مجبور به پذیرش بی چون وچرا مسائل مطرح شده می نماید.
به عنوان نمونه درهمین انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران این مساله کاملا مشهود بود.جناح به اصطلاح اطلاح طلب ودرحقیقت افساد طلب از مدتها قبل از انتخابات سعی نمود به مخاطبین خود چنین القاء کند که رقیب صداقت نداشته و اصلا صلاحیت برگرگذاری انتخابات سالم را ندارد وبه همین منظوربایستی ناظرین بی طرف بین الملی برانتخابات حضورداشته باشند،واگر چنین نشود حتما تقلب خواهد شد. القاء تقلب ازطریق ساست ها ، روزنامه ها ی وابسته اصلاح طلب،شبکه های ماهواری پشتیبان،سخنرانان وحتی از تریبون های عمومی بارها وبارها تکرار گردید. این رسانه های جمعی آنقدرمخاطبان خود را بمباران تبلیغاتی کردند که دیگر جای هیچ گونه شبهه ای نگذاشتند. کاربجایی رسید که موسوی لیدرو نامزد اصلی ومطرح این جریان یکی دو شب قبل ازانتخابات بصورت کاملا بی شرمانه مسئولین نظام وشخص رئیس جمهور را به دروغگویی متهم نمود. درچنین شرایطی  عده ای ازمردمی که 4 سال دوره ریاست جمهوری را دیده و شاهد تلاش های فراوان وشبانه روزی رئیس جمهور ودولت بودندو تلاشهای مجدانه آنها را درجهت کسترش عدالت وقطع نمودن دست مفت خوران و آقازاده ها و ازما بهتران از بیت المال دیده بودند .سفرهای استانی وآثارارزشمند آن را دیده بودند ، کم شدن فاصله طبقاتی را مشاهد نموده بودند،وکم رنگ شده اشرفی گرائی وتجمل گرائی را دیده بودند ،تحت تاثیر تبلیغات مسوم ودروغین مدعیان دفاع از مردم قرار گرفتند . البته چنین شرایطی هم قبلا هم تکرار شده است. مثلا صدراسلام معاویه ازهمه امکانات آن زمانه استفاده کرد وعلی (ع) را به عنوان فردی که نماز هم نمی خواند معرفی کرد و لعن بر علی را باب کرد. شنیدن این واقعه برای ما غیرباوربود وبا خود می گفتیم مگر مردم آن زمان شاهد فداکاری علی (ع) درکنار پیامبرنبوده اند ،مگرتوصیفات علی وجانشینی آن حضرت را از زبان پیامبر نشیده اند . پس چرا موردفریب معاویه وعمروعاص قرارگرفتند. علت را باید در جنگ تبلیغاتی وجنگ روانی معاویه وعمر عاص جستجو کرد.
حالابعد ازگذشت دوجلسه از دادگاه اغتشاش گران رابطه های پنهانی سران اغتشاش با دشمنان قسم خورده ملت ایران مشخص شده است. اربابان این جریان به اصلاح اصلاح طلبان هم به حمایت مالی ،فنی ومهندسی، فکری ورهبری اینها اذعان دارند. اما سران روسیاه این جریان هم چنان سعی در تکرار اعادی توخالی خود دارد وخود را مانند رهبران آزدایبخش نهضت های جهانی می داند. اکنون این سئوال مطرح است که ،آیا رهبران اصلاح طب دروغگو هستند که با دشمنان مستکبرملت ایران مانند آمریکا ،اگلیس پیراستعمار،فرانسه ونژاد پرستان اروپا، برضد ملت هم قسم شده اند. یا کسانی که برای سربلندی ملت ایران بارها وبارها در جبهه های گوناگون (ازجبهه های جنگ وشهادت گرفته تا جبهه های فرهنگی واعتقادی واقصادی ) ازجان و آبروی خود مایه گذاشته وهمواره آماده جان فشانی می باشند. باید از آقای موسوی پرسید دروغگو گیست؟ شماکه درستاد انتخابیتان ازهمه گونه عناصر منافق،سلطنت طلب،سکولار،مارکسیست،لیبرال وحتی اتباع بیگانه انگلیس وآمریکا و رابطینشان حضور داشتند، وبا وجودیکه هم خود وهم دوستانتان می دانستید که تقلبی نشده باز مردم را به خیابان ها کشاندید وآن همه خسارت جانی و مالی و روحی  برای این مردم فراهم کردید؟ شما دروغگو هستید نه جناح مقابل شما و رغیبتان که تمامی ستادهای انتخابیش را مردم با ایمان وانقلابی و استکبارستیز اداره می کردند.   

نوشته شده توسط : سروش

نظرات ديگران [ نظر]